Aiheeseen liittyvät uutiset

Rovaniemen Joulukalenteri 2021 toteutetaan 24-jaksoisena ohjelmaformaattina

Julkaistu 12.10.2021 14:56

Rovaniemen Lordin aukiolta jokaisena joulukuun päivänä lähetetty, elävä Joulukalenteri saa tänä vuonna jatkoa uudistettuna. Jouluna 2021 se toteutetaan 24-jaksoisena ohjelmaformaattina, jonka jaksoja ei tehdä tai nähdä livenä, vaan jokainen jakso kuvataan etukäteen ja editoidaan 15-minuutin jaksoiksi. Rovaniemeläinen tuotantoyhtiö Evigo lähettää jaksot suomalaisiin koteihin Facebookin, Youtuben ja IG-TV:n kautta joulukalenteripäivinä aina kello 18 alkaen.

IMG_5262 (1).jpg
Viime jouluna kalenterin luukkujen ohjelmat olivat samalla myös live-tapahtumia Lordin aukiolla.

Viime vuonna joulukalenteri toteutettiin Kaupunkikeskustan kehittämistyöhankkeen (ROKKE) pilottina. Yhteistyökumppaneina pilotissa olivat Rovaseudun Markkinakiinteistöt Oy, Visit Rovaniemi ja Likiliike.

- Viime vuonna koronan kurittamaan keskustaan kaivattiin elävyyttä. Tarvittiin joukko kulttuurialan aktiiveja, jotka laittoi voimansa yhteen luodakseen Joulupukin kotikaupungin oman jouluisan shown. Uusi ohjelma julkaistiin joka päivä 1.-24.12.2020. Kalenterin luukkujen ohjelmat olivat samalla myös live-tapahtumia Lordin aukiolla, ROKKE-hankkeen projektikoordinaattori Miia Taivalantti kertoo.

Elävä joulukalenteri oli ROKKE-hankkeen pilotti ja siihen osallistuminen oli yrityksille ja yhteisöille ilmaista. Uusi tuotanto ei nauti enää hankerahoitusta ja sen vuoksi joulukalenteriin tehdään muutoksia ja se tehdään kaupallisin ehdoin.

- Hankerahoituksilla ei voida tehdä pilotin jälkeisiä projekteja. Tämän vuoksi ROKKE-hanke on etsinyt jatkajaa joulukalenterille. Sellainen on nyt löytynyt eli viime jouluna striimin hoitanut tuotantoyhtiö Evigo. Hienointa on, että hankkeessamme pilotoidut kokonaisuudet löytävät uutta jalansijaa ja saadaan niitä näin jalkautettua eteenpäin, iloitsee Taivalantti.

Uusi formaatti

Rovaniemen Joulukalenteri 2021 toteutetaan 24-jaksoisena ohjelmaformaattina. Pääperiaate on, että jokaisessa 15 minuutin jaksossa on 2 minuuttia juontoja, 10 minuuttia varsinaista ohjelmaa eli luukkusisältöä sekä 3 minuuttia mainoksia aina jakson alussa ja lopussa.

- Haluamme, että Joulukalenteri saa näkyvyyttä Suomessa. Ohjelmaformaatin kokonaisbudjetti on 32 000 euroa, mistä markkinointiin käytetään 14 500 €, henkilöstökuluihin 12 000 € ja somistamiseen sekä muihin kuluihin 5500 €, kertoo Evigon Business Manager Timo Tapaninen.

Tällä hetkellä Evigo etsii Rovaniemen Joulukalenteriin yhteistyökumppaneita sekä yrityksiä ja muita tahoja, jotka haluaisivat viedä joulun sanomaa sekä myös omaa viestiään suomalaisiin koteihin.

- Rovaniemen Joulukalenteri on upea formaatti. Se tuo esille Rovaniemeä, Lappia, joulun tarinaa, suomalaisia jouluperinteitä sekä tietenkin alueemme mahdollisuuksia ja tarjontaa. Olisi hienoa, jos mahdollisimman moni lähtisi mukaan ainutlaatuiseen perheille suunnattuun ohjelmaformaattiin. Voimme yhdessä ideoita ja käsikirjoittaa luukkujen sisältöä sekä tehdä näyttävää ja viihdyttävää sisältöä, Tapaninen innostaa.

Lisätietoja:
Timo Tapaninen
+358 40 6290399
timo@evigo.fi
https://fi.linkedin.com/in/timo-tapaninen
www.evigo.fi

Jaa sivu