Palvelualan digivalmennus alkaa 15. helmikuuta

Julkaistu 23.2.2021 12:29

Digitaaliset alustat ja ratkaisut sekä digitaalinen markkinointi ja myynti voivat olla palvelualan yritykselle pelottavakin asia. Nyt on tilaisuus ottaa reilu askel eteenpäin digitaalisuuden tiellä: palvelujen digitaalisen markkinoinnin ja myynnin tehovalmennus alkaa 15.2.2021. Webinaareihin ja workshopeihin perustuva valmennus on maksuton.

BusinessOulu järjestää maksuttoman tehovalmennuksen palvelualalla toimiville yrityksille tai yritystä perustamassa oleville henkilöille.  Valmennuksesta saa konkreettista apua yritystoiminnan, palvelujen sekä myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen niin aloittelevalle yksinyrittäjälle kuin jo kokeneelle palvelualan toimijalle. Välineitä annetaan tuottavampaan liiketoimintaan, parempaan asiakashankintaan ja laadukkaampaan asiakaspalveluun.

Valmennuksessa käydään läpi mm. yrityksen liiketoiminnan ja omien palvelujen kehittäminen, digitaalisten alustojen, varaus-, myynti- ja maksujärjestelmien käyttöönotto, mahdollinen oheistuotteiden verkkokaupan avaaminen sekä digitaalisen markkinoinnin aloittaminen ja kehittäminen.

Valmennusohjelman webinaarien (11 x 3 h) lisäksi on mahdollisuus hakea mukaan maksuttomiin workshoppeihin (7 x 2 h), joissa oman alasi yritykset kokoontuvat pienryhmiin ohjatun kehittämistyön merkeissä. Pienryhmiin valituille annetaan myös yrityskohtaista konsultointia (4 x 1 h) valmennusohjelman aikana.

Koko valmennusohjelma on maksuton. Webinaarisarja on avoin kaikille. Pienryhmävalmennuksiin ja yrityskohtaiseen sparraukseen valitaan valmennuksen aikana 30 eri vaiheissa olevaa yritystä tai henkilöä.

Voit osallistua koko valmennusohjelmaan tai valita sinulle hyödyllisimmät valmennuskokonaisuudet. Mikäli et voi kyseisenä ajankohtana osallistua valmennukseen, voit katsoa webinaarit myöhemmin videotallenteena.

Valmennusohjelma ja aikataulu

Moduuli 1: Palveluliiketoiminnan kehittäminen ja digitaalisuuden mahdollisuudet.

Ma 15.2. klo 13:00 – 16:00 Palveluliiketoiminnan trendit
Kokonaisuuden käynnistää webinaari, jossa tutustutaan erityisesti palveluliiketoimintaan vaikuttaviin trendeihin sekä digitaalisten elementtien tuomiin mahdollisuuksiin.

Pe 19.2. klo 12:00 – 15:00 Asiakkuudet ja asiakaskokemuksen johtaminen palveluliiketoiminnassa
Tässä webinaarissa keskitytään asiakaskokemuksen hallintaan ja johtamiseen, jotka ovat keskeisiä onnistumisen elementtejä digitaalisessa liiketoiminnassa.

Ma 22.2. klo 13:00 – 16:00 Palvelumuotoilu liiketoiminnan kehittämisen työvälineenä
Webinaarissa käydään läpi palvelumuotoilun peruselementit tavoitteen asettamisesta mittaamiseen ja analysointiin.

Moduuli 2: Digitaalisten alustojen käyttöönotto ja kehittäminen asiakaslähtöisesti

Pe 26.2. klo 13:00 – 16:00 Miten rakennan tuotteet ja palvelut asiakaslähtöisesti ja kannattavasti?
Asiakaslähtöisyys ja erilaiset liiketoimintamallit. Houkuttelevat ja ymmärrettävät palvelupaketit ja -kuvaukset. Tarinallisuuden rakentaminen. Tuote-, projekti- ja asiakaskannattavuuden mittaaminen ja vaikuttavuuden arviointi.

Pe 5.3. klo 13:00 – 16:00 Digitaalisten alustojen vertailu ja pystyttäminen
Käydään läpi myynti- ja markkinointialustojen tarjontaa, niiden ominaisuuksia ja alustan valintaan liittyviä kysymyksiä. Asiakaslähtöisten prosessien suunnittelu. Alustojen käyttöönotto ja yhteiskehittäminen.

Ma 8.3. klo 13:00 – 16:00 Digitaaliset alustat - sisäiset prosessit ja tehokkuus
Mitä sisäisiä prosesseja on otettava huomioon asiakasprosesseihin liittyen? Kuinka ketterät menetelmät auttavat sekä projekteissa että operatiivisessa toiminnassa? Kuinka rakentaa tehokas, reaaliaikainen tuotanto-/toimitusprosessi.

Moduuli 3: Palveluiden digimarkkinointi ja -myynti


Ma 15.3. klo 13:00 – 16:00 Palveluliiketoiminnan digitaalisen markkinoinnin ja myynnin suuri kuva
Markkinointiosuuden käynnistävässä webinaarissa digimarkkinointia käsitellään moniulotteisena kokonaisuutena, jonka ymmärtämisessä esimerkiksi asiakaspersoonilla on tärkeä merkitys.

Pe 19.3. klo 13:00 – 16:00 Palveluiden löydettävyys verkosta
Webinaarissa perehdytään verkkosivujen hakukoneoptimoinnin eri ulottuvuuksiin aina hakukoneystävällisestä sisällöntuotannosta Googlen maksuttomiin työkaluihin saakka.

Ma 22.3. klo 13:00 – 16:00 Palveluiden monikanavainen markkinointi
Webinaarissa käydään läpi suosituimmat somekanavat kanavakulttuureineen. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin seurantamahdollisuuksiin Google Analyticsin avulla.

Pe 26.3. klo 13:00 – 16:00 Maksullinen mainonta verkossa – perusteet
Tässä webinaarissa käydään läpi suosituimpien sosiaalisen median kanavien käyttömahdollisuudet maksetun mainonnan alustana sekä Google-mainonnan eri muodot

Ma 29.3. klo 13:00 – 16:00 Visuaalinen markkinointi ja videot
Kokonaisuuden päättää webinaari, jossa käsitellään markkinoinnin visuaalisia elementtejä: brändiä, verkkosivujen ulkonäköä sekä videoiden mahdollisuuksia.

Valmentajina toimivat Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijat BusinessOulu, Markkinointiviestintä Kuulu Oy ja Tamora Oy.

Ilmoittautumiset: 
https://www.lyyti.fi/reg/Palveluiden_digitaalisen_markkinoinnin_ja_myynnin_tehovalmennus_5942

BusinessOulu saa valmennuksen järjestelyyn EU-tukea, joten ilmoittautumalla sitoudun antamaan pyynnöstä De Minimis tuki-ilmoituksen. Valmennus on siis teille maksuton, mutta EU-haluaa seurata tuen määrää ja saajia. (Laskennallinen tuki on 300€/valmennusmoduuli ja 1400€/pienryhmävalmennus ja yrityskohtainen konsultointi.)

Lisätiedot:
Jari Linna
Advisor, Digital Business and Sales
BusinessOulu
+358 40 547 0619
jari.linna@businessoulu.com

 

Jaa sivu