Matkailun ostajat ja myyjät kohtasivat digitaalisella myyntipäivällä

Julkaistu 24.3.2021 8:18

Arctic Design Weekin ohjelmakokonaisuuteen muotoiltiin tänä vuossa uusi matkailun ammattilaisten myyntitapahtuma, joka järjestettiin tiistaina 23.3 kokonaan verkossa virtuaalisella tapahtumapaikalla. Digital Travel Workshop ylitti odotukset. Päivän aikana tehtiin yli 700 myyntineuvottelua ympäri maailmaa.

opereating team 2021.jpg
Travel Workshopin ammattilaisoperaattorina toimi Toolbox Travel Oy ja Kari Halonen (vas) tiimeineen.

ADW toimii myös myynninedistämisfoorumina

 Digital Travel Workshop Rovaniemi and Finnish Lapland -tapahtuma toi yhteen paikalliset matkailualan ammattilaiset sekä kansainväliset ostajat eli tour-operaattorit. Ostajat olivat ulkomaisia matkanjärjestäjiä, jotka ovat kiinnostuneita tuomaan matkailijoita Suomen Lappiin.

Tapahtumaan oli rekisteröitynyt lähes 102 ostajaa 26 eri maast. Suurin osa ostajista oli Euroopasta, mutta noin kolmannes oli aasialaisia matkanjärjestäjiä muun muassa Japanista, Singaporesta ja Malesiasta. Myyjiä myyntitapahtumaan oli ilmoittautunut Rovaniemen ja Lapin alueelta 36. Osa myyjistä oli kokoontunut pandemiarahoituksia noudattaen Hotelli Santa Clausiin Rovaniemelle, osa toimi etänä omista yrityksistään.

  • Osallistujien määrä osoitti, ettei Lapin vetovoima ole kadonnut. Kauppaa käytiin erityisesti tulevasta syys- ja talvikaudesta, Päivän aikana ostajat ja myyjät kohtasivat virtuaalisella tapahtuma-alustalla verkossa. Tapaamiset olivat kahdenkeskisiä ja ne kestivät 15 minuuttia, kertoo tapahtuman koordinaattori Kari Halonen ToolBox Consulting Oy:stä.

Lappilaisille matkailutoimijoille workshop on hulppea tilaisuus promotoida palveluitaan suoraan uusille asiakkaille sekä hioa sopimuksia jo olemassa olevien yhteistyökumppaneiden kanssa.

  • Arctic Design Weekin tehtävänä on toimia lanseeraus- ja myynninedistämisalustana. Matkailun myyntitapahtuma luotiin juuri tähän tehtävään pysyväksi osaksi muotoiluviikkoa. Jatkossa toivomme, että voimme järjestää myyntipäivät sekä livenä että virtuaalisena kansainvälisille ostajille, sanoo tuottaja, muotoilupäällikkö Taina Torvela Business Rovaniemestä.

 

Workshopin tavoitteena on edistää arktista matkailubisnestä ja pitää alan rattaat pyörimässä vaikeiden aikojen yli.

– Tärkeä viesti on, että elämä jatkuu pandemian jälkeenkin. Markkinoinnin tulokset kantavat hedelmää tulevaisuudessa. Tämän vuoden kokemukset antoivat sysäyksen myös uusille kaupankäyntiä ja arktista vetovoimaa lisääville kehityskohteille, Torvela jatkaa.

Paikallisista järjestelyistä vastasivat Visit Rovaniemi ja Business Rovaniemi osana Arctic Design Weekin tuotantoa. 

Muotoiluviikko jatkuu sunnuntaihin 28.3 saakka. Koko ohjelma löytyy sivuilta www.arcticdesignweek.fi 

Jaa sivu