Ajankohtaiset uutiset

Äänestä! Vuoden arktinen muotoiluintensiivinen yritys valitaan 2022 valitaan Arctic Design Weekillä

Julkaistu 15.3.2022 11:41

Maailman pohjoisimmalla muotoiluviikolla jaetaan vuosittain Vuoden arktinen muotoiluintensiivinen yritys -palkinto. Yleisöäänestykseen nimettävät yritykset päättää Arctic Awards Jury.

LA-www-photos-74-scaled.jpg
@Luxury Action

Tänä vuonna yleisö pääsee äänestää neljää matkailualan yritystä: palkittua perheomisteista boutiquehotelli Arctic Light Hotellia, herra Gustavin ympärille syntynyttä, tarinallista Gustav Kitchen&Baria, räätälöityihin luksusmatkoihin erikoistunutta Luxury Actionia sekä ja 19 persoonallisesta hotellista koostuvaa Lapland Hotelsia.

Arctic Light Hotel, Rovaniemi - Arcticlighthotel.fi
Gustav Kitchen&Bar, Rovaniemi - Gustavkitchenbar.fi
Luxury Action, Rovaniemi - luxuryaction.com
Lapland Hotels, Muonio - Laplandhotels.fi

alh.jpg

Palkintojen jako

Tulokset vuoden 2022 palkinnon saajaksi julkaistaan Arctic Design Weekillä keskiviikkona 23.3.2022 Korundissa pidettävässä Award Nightsissa, jossa jaetaan myös Arktisen muotoilun elämäntyöpalkinto ja valitaan Vuoden arktisen muotoilun opiskelija.

Palkintoa on jaettu vuodesta 2016 lähtien. Vuonna 2019 voittaja valittiin ensimmäistä kertaa äänestämällä ennakkoon valituista ehdokkaista. Arctic Awards Jury 2022

LUE LISÄÄ TÄSTÄ LINKISTÄ: JURYN JÄSENET 2022

Palkinnon kriteerit 


1. Muotoilun innovatiivisuus
Edistääkö kilpaileva tuote muotoilua ammattina ja edustaako se uutta, innovatiivista ajattelua muotoilun harjoittamisessa?

Onko kilpaileva tuote aidosti uniikki, mielikuvituksellinen ja innovatiivinen, ja tarjoaako se täysin uudenlaisen, uraauurtavan tuotteen, jossa on ennennäkemättömiä ominaisuuksia?

Käyttääkö kilpaileva tuote uusia järjestelmiä, materiaaleja, prosesseja ja/tai teknologiaa oivaltavalla, mielikuvituksellisella ja alkuperäisellä tavalla?

2. Muotoilun vaikuttavuus
Sosiaalinen vaikutus: Onko tuotteella potentiaalia tuottaa positiivinen vaikutus yhteiskunnalle? Parantaako se ihmisten elämänlaatua ja oloja planeetallamme, ja antaako se panoksensa paremman, turvallisemman ja kukoistavamman maailman kehittämiseen?

Liiketoiminnallinen vaikutus: Onko tuotteella potentiaalia kaupalliseen menestykseen? Johtaako muotoiluun sijoittaminen kasvavaan markkinaosuuteen, suurempaan myyntiin ja/tai parempaan asiakasuskollisuuteen?

Ympäristövaikutus: Onko tuotteella potentiaalia aikaansaada merkittävä myönteinen muutos ympäristössään? Voiko muotoilu luoda uuden vertailuarvon sille, millaista kestävä muotoilu on, ja voiko se olla mukana edistämässä parempaa, kestävämpää tulevaisuutta?

3. Muotoilun vientipotentiaali:

Onko tuotteella potentiaalia menestyä ulkomaan markkinoilla?
Vastaako tuote globaalien markkinoiden tarpeisiin?

lapland-hotels-oulu-comfort-twin-plus-428-29-1345x1345,q=75.jpg
@Lapland Hotels

15_21-Gustav-1-1600x1067-1.jpg
@Gustav Kitchen & Bar

Jaa sivu